|
Автор: sibius777 |
Новая версия самого популярного, визуально продвинутого и уважаемого теста производительности компьютера в 3D-приложениях (читай в играх) — 3DMark11. Новая версия включает улучшенное тестирование Shader Model 2,новый тест процессора и тест HDR Shader Model 3. 3DMark - набор тестов для проверки видеоподсистемы компьютера. Ориентирован на тестирование видеокарт и проверку производительности компьютера при работе с современными 3D-приложениями, прежде всего - в играх.
Результаты тестов отображают то будущее, которое ждет вас и вашу видеокарту в ближайшее время. Дело в том, что технологии 3D-графики примененные в этом тесте будут использоваться в ближайшее время в самых продвинутых компьютерных играх. Производительность тестируется в условиях наиболее приближенных к реальным, то есть к игровым. В общем, для желающих поставить свою систему на колени.
Возможности
Fill Rate (Single-Texturing) The size of the texture used is 2x2 in order to decrease bandwidth limitation of the performance. 64 quads cover the screen and are single textured and additively blended.
Fill Rate (Multi-Texturing) The size of the texture used is 2x2 in order to decrease bandwidth limitation of the performance. Eight quads cover the screen and each quad has eight textures additively blended.
Pixel Shader One of the more complex materials in the graphics tests is the rock face shader. This is separated to a feature test, showing the lighting change on the rough surface.
Vertex Shader (Simple) This test does simple transformation and single light lighting on four high polygon sea monster models. Each sea monster has over one million vertices to transform and illuminate, so the total workload is quite substantial.
Vertex Shader (Complex) This illuminates, but above all transforms a large number of grass straws. Each straw is skinned and bent separately, more towards the tip of the straw, like real grass straws waving in the wind.
Shader Particles This test runs simple particle physics in the pixel shader and then uses the results through vertex texture fetches. The use of graphics hardware for physics computations in games is increasing. Simple physics computations are inherently parallelizable, which allows them to be implemented on graphics hardware fairly effortlessly.
Perlin Noise This test computes six octaves of three dimensional Perlin simplex noise using a combination of arithmetic instructions and texture lookups. Perlin noise is a basic building block in many procedural texturing and modeling techniques, which are expected to increase in popularity in future games.
Размер: 284 Mb ОС: 2000/XP/Vista/7 Интерфейс: English Таблэтка: присутствует
Скачать|Download 3DMark 11 Professional v1.0
|
9 декабря 2010 Просмотров: 948 |
|
|
|
|
Как часто вы посещаете наш сайт?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|